En fantastik helg väntar

Förlåt för dålig uppdatering under gårdagen och en del av idag..

Just nu känns mitt liv toppen, det kan alltid bli snäppet bättre, men nu är det riktigt bra! Ikväll ska jag och mamma och grilla hos Rebecka och hennes familj. Det kommer bli jätte roligt, vi ska se på fotboll och ja, ta det lungt.
Imorgon ska jag sova hos Linnea och tävla på söndagen. Längtar, känns som att tiden alltid går snabbare när jag gör något jag vill och har längtat efter, så snart kanske jag vaknar upp och det är söndag! :)

Kan även berätta om en liten insidens (stavning) igår ute i sommar vädret.. Doris är  ett riktigt yrväder, när hon blir skrämd så går det år skogen. Det blev hon igår. Jag skulle ut med henne i selet och skutta i gräset, till en början gick det bra, men i slutet stack allting..
Vi var mitt ute på gården då jag märkte att hennes koppel var mellan baktassarna, jag tog det lungt och skulle försöka fånga henne, men nej. Hon sprang med öron upp på helspänn runt gården och parken jag stod stilla och försökte ta det lungt. Tillslut kutade hon in i vårat hus vars dörr var öppen, och låg och tryckte mot ett hörn. Jag gick sakta mot henne och klappade henne försiktigt, sedan lyfte jag henne på mattan där hon direkt la sig och vilade helt utsträckt. Jag blötte hennes öron då hon var helt slut och varm, tillslut reste hon på sig och gick till sin bur. Idag är hon återställd, dock lite avvaktande men det märks knappt.
Hon får vila hela morgon dagen för att sedan vara utvilad tills på söndag!

Det här blev ett långt inlägg, men det kanske behövdes?
//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0