Som Linnea skrev..

...Så blev det en rätt kaotisk avslutning på den härliga dagen...
Vi skulle klippa Elwis klor och han var redan före ganska kär och galen. Men vi la honom på rygg och jag höll i "överdelen" medans Linnea klippte klorna. Det gick bra och första tassen var avklarad, vi övergick till den vänstra hoppfoten.. Elwis började vrida och vända sig lite grann, men det lyckades vi hantera väl. Men när han sprattlade lite råkade det bli en blodig och kort klo.. Linnea i panik började skrika i förtvivlan då hon aldrig varit med om något sådant.. Jag försökte trösta henne med att Busan många gånger varit tvungen att bli behandlad för bruten klo eller dylikt.. Jag röck åt mig papper och höll det hårt mot klon, det hjälpte inte.. Vi hjälptes åt att dra på han selen och det gick någolunda bra. Vi promenerade i snön ganska länge för att jag hört att det ska hjälpa. När vi promenerat klart så blödde det inte lika mycket iaf.. Men vi ville få blödningen att försvinna helt, för att ingen infektion skulle bildas. Jag ringde runt till massa folk i våran klubb och fick tipset potatis mjöl. Vi stoppade mjölet på en pappers bit och håll hårt och stadigt mot den blodiga klon. Det var effektivt kan jag då säga! När vi var klara med "mjölningen" så var blodet stillat! Vi stoppade in Elwis i buren och lät han vila upp sig och idag mår han helt prima! Slutet gott :)

//Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0