Foder inlägg!

Hej bloggen!

Idag hade jag tänkt att berätta lite grann om mina kaniners foder och vad dom äter!
Självaste fodret som jag ger heter då "Carrier"
Detta foder är enligt mig det bästa fodret för din hoppkanin! För det är bara rena pellets. Och när det bara är pellets så är det ingen större risk att det förekommer några onyttigheter i fodret. Om du själv då inte väljer att blanda detta foder med något annat foder. Utan tillsatta foderblandningar håller din kanin sig i form om du inte ger foder i överdrift! Doris, hon får 1 dl av detta foder då hon inte är speciellt stor och behöver växa, och doris håller i gång väldigt bra då hon är ute i hagen varje dag om vädret tilllåter, om det tex regnar ute så är hon lös i vårat garage där hon bor eftersom att det är riktigt väl städat eftersom att jag har djur där inne. Ingen bil har stått i garaget heller, för annars skulle inga djur kunna bo där då det kan vara farliga avgaser och gifter i luften! Daisy, hon har precis börjat "lugna ner" sin bantning lite grann och får för tillfället lite mindre än en halv dl foder. Jag springer även med daisy riktigt ofta då hon måste gå ner i vikt för att få leva ett sjukfritt liv utan hjärtproblem! Båda mina kaniner får grönsaker varje kväll.
Såhär ser pelletarna ut!
Sedan får mina kaniner såklart hö! Eftersom hö är standardfodret för en kanin så får dom ganska mycket hö varje kväll. Beroende på hur mycket mat dom får! Vad jag har förstått kan kaninen inte bli tjock av bara hö, tvärtom. Om du bara ger din kanin hö och vatten så kommer dom basera höet som sitt foder och då behöver dom mycket mer hö för att kunna bli nån tillstymmelse till mätt, en bra bantningsmetod som daisy hade ett tag under hennes extrema bantnings period under sommaren, som faktiskt gav resultat och nu är hon iaf lite tunnare än vad hon var före. Men hon bantar fortfarande för hon måste fortfarande gå ner mkt mer!
När jag matar doris kvällen före en tävling så kan hon få en sånhära pinne istället för grönsak. Det är för att hon behöver mkt energi till morgondagens tävling ;) !
Kramiz!♥

Kommentarer
Postat av: Victoria

sv: jag vet. Förlåt men jag har glömt av att länka :( men jag kommer att länka 6 gånger till... en varje dag. :) hoppas det blir bra ändå?

2011-10-22 @ 17:43:55
URL: http://vickevictoria.blogg.se/
Postat av: V i c t o r i a

jag har också en stor (25 kg) påse med pellets. Och det ska såklart vara rent foder. Sådana foder i små påsar med blandningar är verkligen onyttigt med massor med färgämnen som nog inte är så värst bra..

2011-10-22 @ 18:57:52
URL: http://vickevictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0