på min förra blogg..

..Gjorde jag ett inlägg om alla mina selar. Det ska jag göra på den hära bloggen med!
Jag har alla sorternas selar, H selar,Bogselar,och bröstselar! Såklart finns det fler men dom räknas tyvär inte som selar till hoppkaniner. Du kan givetvis köpa en sele på djurmagazinet och använda den, men kom ihåg att "d ringen" (där man fäster fast kopplet) MÅSTE sitta längst ner på selen, magbandet. Annars kan kaninen göra sig riktigt illa! På djurmagazinet och andra butiker så finns det selar som ser ut som en liten tröja, jag vill bara observera att dom är till råttor och inte till kaniner, dom kan även lätt ta sig ur den selen och har riktigt svårt att röra sig i den!
Bröstsele
Bröstselen är tillför dom som har kaniner som är snabba,spralliga, och drar väldigt mkt i kopplet. Du måste ha en riktigt stor oh grovvuxen kanin om denna sele ska vara den första selen. Eftersom att det är riktigt svår att hitta storlekar på en bröstsele, för att den är onesize! Det går såklart att spänna åt kring hals och mage på denna sele, men har du en sprallig kanin ska du helst köpa en bogsle i small som första sele och dra upp banden kring halsen, annars tar dom sig ur den. Doris är super snabb,galen och sprallig. Jag gjorde ett mistag och hade H-sele som hennes första sele, för att hon tog sig ur bogselen. Men med en H-sele så drar det mycket kring halsen om dom är snabba/spralliga.
Bogsele
Bogselen är den näst populäraste selen, efter H-selen!
En bogsele är till för en lugn kanin som Verkligen passar i storleken då bogselen är väldigt lätt att ta sig ur. Daisy använder bogsele då hon är precis mitt emellan lugn, och dragig. Hon är helt perfekt i bogsele! Hon hoppar även bättre i den. bogselen är rätt så lätt att röra sig i för din kanin.
H-sele
Daisys förra sele. Dessa selar är den vanligaste selen i djur butiker m.m.
En H-sele kallade jag och wilma förrut för "strypselen" då den har 3 band -
1.runt magen
2.runt halsen
3.Bandet som håller ihop dom 2 andra banden.
Denna sele är nästintill omöjlig att ta sig ur för din kanin. Men även riktigt jobbig och dålig för kaniner som drar.
Koppel
Jag använder ett koppel som är minst 2 m långt. Det blåa kopplet som ni ser på bilden är 3m långt och perfekt för doris men jag ska köpa ett 4m koppel till daisy. Jag har fleera koppel men jag orkade inte fota alla XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0