Svar på kommentar!

Viktoria om om TIO dagar är det DECEMBER ~

Har du bara en kanin hemma och den andra hos någon annan :O
Varför kan du inte ha båda hemma ? :O
Tacksam för svar :)
- - - - - - - - - - - - - - - -
Svar: Om du läst igenom mer noggrant så hade du sett varför jag inte har båda hemma! ;) Det är inte något som jag valt själv alls. Jag vill såklart ha båda hemma hos mig, men min pappa är allergisk mot pälsdjur, och Doris har jag valt att ha hemma hos mig då hon är mer "svår skött" än Daisy. Förhoppningsvis får jag ta hem Daisy när "kaninstugan" är klar. Men hon kommer bo hos mig hela långa sommaren då hon sover ute den perioden! :)
Sedan hade jag fått en fråga om vintern och kaninerna osv.. Så jag väljer att ta upp den i bloggen!
Min kompis om Kaniner i vintern? (inget inlägg!)

Om en kanin bor utomhus under vintern, också en dag blir det jätte kallt, så tar ägaren in den under natten. Är det bra?
- - - - - - - - - - - - - - - -
Svar: Det är inte bra och man ska inte göra det om kaninen bott ute hela vintern. Man ska inte bry sig om vinterkylan om kaninen har tillgång till hö att bädda med osv.. Den har även pälsanlag gjort för att bo ute under den kyliga vinter perioden, men komihåg att ha vatten flask skydd så att vattnet inte fryser till is för det är INTE ok att kaninen te.x ska slicka på en isbit!
Hoppas ni blev nöjda med svaren!

Kommentarer
Postat av: Chayenne - Mamma till Freja

Vinnaren av dagens blogg är utsedd! Kika in om det blev du! :)



http://sense.webblogg.se/2011/november/vinnaren-av-dagens-blogg-1.html



Ha en bra fortsätt kväll! ;)

2011-11-20 @ 19:59:31
URL: http://sense.webblogg.se/
Postat av: Lina

Jag kommer aldrig släppa min Nini till dig på heltid ´=)

2011-11-20 @ 20:46:19
Postat av: Ida

SV: Ok, det lät ju inge kul :(



Men det är förmoldigen kaninens "tredje ögonlock" som syns.

Men tack för att du upplyste mig,ska hålla koll på det! :)

2011-11-21 @ 07:41:56
URL: http://kaninkompisarnasklubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0